Adams 1års kalas!

Nu är tårtorna färdig och levererade (kankse tom uppätna) Det gick mycket bättre än förväntat att täcka och dekorera dom! Så det var skönt, tog dock ca en timme per tårta.

Tårtorna har alla vit sockerkaks botten och täckta och dekorerade i SP. Dom skulle ha formen av en bokstav som tillsammans bildade Adams namn! Och även ha ett tema för varje bokstav.

tårta 1:







A=Apa
Fyllning: vanlig prinsess fyllning (vaniljkräm och jordgubbar)

Tårta 2:




kom till lite grönt oxå;) (blomm"pärlorna" är ifrån MariesHobbyCorner, och utstickaren till blommorna från Kakformar.)



D=drake, temat vart lite vatten drake=)
Fyllningen i denna var dummle creme och vit kokoschoklad mousse.(as god) spaklad med grädde och täkt med SP!

tårta 3:



A= apelsin
fyllning citronformage & vaniljcreme. täckt i SP

tårta 4:

 



M= melon
Fyllningen var After ehigt (?)fluff och päronmousse.


Jag hoppas att dom alla vart öjd iaf! Jag är storl med tanke på att detvar min första "figur" tårta. och första gången jag täkte något annat än runda tårtor=)  Övning ger färdighet:)


Kommentarer
Therese

åh dom var ju superfina! :) jag vill bara äta upp dom, kan du skicka ett smakprov på posten?! ;) haha!

2010-03-27 17:00:40
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Karin

de var jättegoda :D speciellt den med dumlecreme! omg! sitter och äter den just nu för jag fick hem en bit från kalaset!

2010-03-27 23:37:36
Josefin

Gud vad fina, du är SÅ duktig Madde!!!!!!

2010-03-28 10:10:51
Jessica

Vilken kul idé och dom blev verkligen superfina.

2010-03-29 11:18:00
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Anki FJ

Jisses, vad jag blev sugen!! De är superfina!

2010-03-29 14:38:53
URL: http://ankiscrap.blogspot.com/
Lovisa

Underbart fina grejer du gör !! Så kul å se !!

2010-05-03 12:33:48
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!