Fluff recept!

Fluff kan man göra på det mesta som går att smälta, godis choklad mm.

Du tar 200g godis (ta mindre om du tex använder geléhallon som innehåller gelatin ca 80-100g) Som du sedan låter smälta i en kastrull med 3 dl grädde, på svag värme. Grädden får INTE koka. När godiset smällt häller du upp det i en skål som du sedan ställer kallt, gärna över natten. Annars måste du vara noga med att den blivit riktigt kall annars kommer det att skära sig. Sedan vispar du det bara som vanlig grädde!!

Mumms.

Min favorit hitills är Lind´s vita choklad med kokos!


Kommentarer
Katarina

åh sånt där gjorde jag i helgen! efter tips från tone021.blogg.se :)



jag gjorde då med dumle och en med vitchoklad! supergott!

men med toblerone ska jag testa!! nom nom nom!

2010-09-14 14:41:39
URL: http://katarinasegen.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!