Pepparkakskrans Recept.

Jag använde mig utav denna grund degen ( dock utan saffran ) använde följande fyllning:
Ugn; 200 grader
Fyllning:
75g smör
3/4 florsocker
1tsk malen kanel
½tsk malen ingefära
½tsk malen kryddnejlika
Pensling och garnering:
ägg
50g mandelspån
1. Följ grundreceptet
2. Fyllning: Blanda smör socker och kryddorna. Bred smöret kryddsmöret över degen. Rulla ihop som en rulltårta.
3. Forma en krans och tryck ihop ändarna, Lägg den på en plåt med bakpapper och klipp snitt med sax och vik ut flikarna. Låt jäsa övertäckt 30min.
4, Pensla med uppvispat ägg och strö på mandelspån. Grädda i nedre delen av ugnen 20-30min


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!