Baby Shower!

Ja detta är mitt kommande "stora" projekt. Ser verkligen fram emot detta, dels att få skapa ett fint "kakbord" med massa mummsigheter på men även att få träffa nära och kära och få skämma bort dem med massa gott. En trevlig stund helt enkelt! Och dessutom få fira vårat lilla underverk ( som just nu sparkar på mina revben:P ) som ska komma till oss i sommar!

Så planerna är i full gång, har dock kommit på att jag är i STORT behov av kakfat och kakburkar, har typ inget av detta, vilket är mycket frustrerande! Så det ska jag försöka hitta nu:)

Tänkte även kolla med er mina kära läsare om ni har haft någon baby shower ( tror det är ett vanligare fenomen bland oss baktokiga då vi tar det som en anledning att få baka:P) Har ni några tips på bakverk som man verkligen måste ha med på kakbordet? Och har ni lekt några "lekar" på eran baby shower?

Kom med så mycket ideér och tankar som möjligt:D Allt uppskattas!


Kommentarer
Lisa - Sockerrus

Till min kompis babyshower bakade jag en gravidmagetårta, den blev MKT populär! :-) Dessutom var den superkul att göra :-)



Ska bli skoj att se vad du hittar på!

Kram, Lisa

2011-04-15 18:55:48
URL: http://sockerrus.wordpress.com
Madde

Lisa: Jo jag har det jag oxå:) Dock så blir de nog en liiten tårta jag gör för att kunna bjuda på mer sötsaker:D

Kram

2011-04-15 19:08:37
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
milena malmros

Åhh vad glad man blir av din blogg :) fin

2011-04-15 19:33:47
URL: http://milenamalmros.blogg.se/
Erika - Bakglädje

Jag har aldrig varit på någon baby shower men kan nog komma med några förslag ändå. Snyggt om det är färgmatchat. :-)

Tårta, minicupcakes, cakeballs, dammsugare, småkakor och/eller dekorerade kakor. Woopie pie är gott också.

2011-04-16 16:23:17
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Angelica

Vad kul med babyshower! Jag hade en, eller rättare sagt mina vänner överraskade mig med en! :)



Dom hade bakat en del och så kom dom med finfina presenter. Bl.a. ett par byxor och en luvtröja med min dotters namn tryckt på.



En kul grej dom hade gjor var en "babybingo". Alla fick gissa på två datum som bebis skulle komma på!

2011-04-17 20:53:40
URL: http://angelicascupcakes.blogg.se/
Madde

Milena: Tack så jätte mycket;D



Erika: Jo det är ju tanken, får se vilka färger man kör på, woopie pie ser så jäkla mummsiga ut, får kanske testa det:D



Angelica: Ja men det var ju en rolig lek;D Får se om jag får sambon att gå med på det, han o hans vänner är känsliga för lekar;P Men denna lek hade ju faktiskt en "funktion" :)

2011-04-17 21:19:15
URL: http://maddesmumms.blogg.se/
Anonym

Hej Hej,

Hittade in här via en annan blogg som du kommenterat på. Måste bara berätta om när min syster ordnade med en babyshowe för mig. Bjöd in mina kompisar, bakade och förberedde lekar/tävlingar. Hon hade bland annat ordnat en tävling för att utse det perfekta namnet samt lite oddsande när babyn skulle komma. Babyshowern var planerad 3 veckor innan kl.13.00. Vad tror du händer? Jo 11.45 Startar värkarna :)



Lycka till!! ;)

2011-04-18 20:44:17
Madde

Till Anonym: Haha oj vilken osis:P Jag får hoppas att jag har bättre "tur" ;P

2011-04-20 20:54:01
URL: http://madeleneklund.blogg.se/
P

Jag hade en babyshower, men den kom som en överraskning av mina vänninor =) Högt uppskattat och väldigt trevligt att umgås med kompisarna innan knyttet kom och allt började handla om blöjbyten och amning =)

2011-04-21 08:11:25

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!