Smörkräm!

Jag har alltid haft problem med att när jag täcker mina tårtor med smörkräm(testat många) så "följer fyllningen" med ut ur tårtan.
MEN NU gott folk, testade jag ett nytt recept och HALLELUJA, den godaste och mest lättjobbade smörkrämen. Kommer inte använda någon annan mer, så bra, så god.
Och allt detta tack vare Mycakes den härliga och inspirerande bloggen som ni bara måste kika in hos!
Här kommer receptet iaf som sagt är det taget från Mycakes.
Ingredienser & instruktioner
250 g smör (osaltat) vispa i 15-20 min
0,5-3 dl florsocker (efter hur söt du vill ha den) vispa i 5 min
1/2 burk marshmallowfluff på burk (finns i mataffären) vispa i 5 min
2-3 msk ovispad grädde.. vispa i 5 min
2-3 msk vaniljsocker.. vispa så allt blandas
(ev smakessens)
Vispa allt på låg växel
Denna sats räcker att spackla en tårta på 20 cm i diameter..
250 g smör (osaltat) vispa i 15-20 min
0,5-3 dl florsocker (efter hur söt du vill ha den) vispa i 5 min
1/2 burk marshmallowfluff på burk (finns i mataffären) vispa i 5 min
2-3 msk ovispad grädde.. vispa i 5 min
2-3 msk vaniljsocker.. vispa så allt blandas
(ev smakessens)
Vispa allt på låg växel gärna med en flatblandare med gummikant ( dock funkar det med visp oxå )
Denna sats räcker att spackla en tårta på 20 cm i diameter..Tillsätt lite vätska om du vill använda denna på tex cupcakes!
Knepet här är att vispa LÄÄÄÄÄÄNGE och det gäller alla smörkrämer, man får en gräddig, vit fluffig konsistens!
( bilden är lånad av Mycakes.se )

Kommentarer
Maria

Fyllningen följer med ut?? Vad menas med det? Jag undrar om jag har samma problem fast jag inte vet dom det :)

2012-05-22 13:39:22
URL: http://mariasfrestelser.blogspot.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!