Baby Shower resultatet!

Ja här får ni lite bilder från babyshowern. Som jag berättat tidigare så vart det mycket strul och sista sekunden bak. Så alla bakverk jag hade förberett fick aldrig komma fram då jag inte hann göra klart dem ( ligger fortfarande i frysen ). Och jag kom hem från sjukhuset 1,5 timme innan gästerna kom och då började vi baka tårta och cupcakes och vi skulle dessutom dekorera och pynta här hemma! Så hoppas ni har överseende med att resultatet inte vart som det skulle, men jag är jätte nöjd iaf och det är tackvare de underbara dekorationerna som gjorde min fula ankunge till en svan:D Och alla dekorationer finner ni hos celebrations!



(Vi fick plocka fram allt då gästerna hann komma så därför var det svårt att fota allt, men jag gjorde det bästa av situationen)


Chokladcupcakes m vitchoklad frosting, mormorsbullar & sockerkringlor, chokladbollar och tårtan. Cupcake ställningen finns hos celebrations under "something in the air" serien och var super fin, att man lätt packar ihop den och förvarar den i en låda ger den ett stort plus även cupcakedekorationerna är där ifrån! Tårtfatet är från Gerbera. Och formarna från Siluett & kalasform


Kolakakor, chokladsnittar, chokladfingrar och cupkakes. Även denna cupcake ställningen finner ni hos Celebrations + dekorationerna i cupcaksen. Fromar från Siluett.





Så söta ballonger!



Alla gäster fick med isg hem en liten "tack box" Med macranoer och en tack text!




Franska maränger m choklad


Tårtan ( var en slänga ihop tårta ) men smaken var underbar:)






(socker kringlorna fick en läskig färg i denna bild:D Är babyblått socker på dem )



Bord dekorationen.....så söt!





"Barnbordet"





Ja detta var lite bilder och alla recepten finns upplagda i bloggen! Och som sagt vart inte 100% men jag är jätte nöjd iaf, alls smakade utsökt och det var mycket trevligt:D

Kommentarer
Erika - Bakglädje

Ser ut som mycket gott!

2011-06-09 17:03:24
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Linda - Cupcakefluffan

Men oj så mycket gott du fick ihop på den korta tid du hade på dig, imponerad, kan tänka mig att gästerna var helnöjda och så kul att få en tack box med sig hem, ta nu hand om dig och ta det riktigt lugnt tills det är dags för knodden att kika ut

2011-06-09 19:54:09
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Sara

En väldigt snygg "slängihoptårta". Tänk att vara där... Så mumsigt de ser ut :) Och vackert!!!

Chokladmuffinsen ser snuskigt saftiga och goda ut. Skulle man kanske kunna få ett recept på dem ;)



Hoppas du mår bra annars

Kram

2011-06-10 06:25:28
URL: http://whipnbake.blogspot.com
chanette

så bedårande.. kul att den usa traditionen med typ babyshower osv börjat komma till sverige.. väntar bara på att thanxgiving oxå ska slå här

2011-08-30 13:00:17
URL: http://ikoketmedchanette.blogg.se/
chanette

så bedårande

2011-09-29 21:45:55
URL: http://ikoketmedchanette.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!