Jordnötskakor!

Jag köpte jordnötssmör igår, min sambo vart så hiimla sugen. Och på burken stod det ett recept på kakor med jordnötssmör som jag var tvungen att testa. Jag ändrade lite i receptet och det vart SUPERGOTT. Dock måste man tycka om just jordnötssmör annar gillar man dom nog inte:) Min sambo var tveksam på det 2 första, men efter 5st tog jag det som att det var goda iaf:D

Ingredienser:

2½dl jordnötssmör
2½dl ljust muscovasocker
100g mjukt smör
3½dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1st ägg

Sätt ugnen på 180grader.
Rör ihop smöret, jordnötssmöret och sockret. Tillsätt sedan ägget. Blanda mjölet med bakpulvret och sikta ner lite i taget.Knåda degen och linda in den i plast och låt vila i kylen i 30min.
Ta sedan ut degen och gör små kaker i valfriform. Jag gjorde så bollar som jag tröck till med en gaffel. Grädda sedan i 10-15min. Ringa gärna lite smällt choklad över!




Kommentarer
sana

Jag köpte också den här market hihi och gjorde jag Jordnötskakor också ;)

2010-09-23 21:16:46
URL: http://sana-madebylove.blogspot.com/
Erika - Bakglädje

Vad gott det låter!

2010-09-23 22:28:17
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Linda - Cupcakefluffan

Åh vad gott det låter med jordnötskakor

2010-09-24 21:41:05
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!