Enkel Ros!

Detta är min första "Step By Step" Men jag hade tänkt att lägga upp sådana här så ofta som möjligt! Vi börjar med en enkel ros som blir underbar i ett arangemang!

Du behöver:
Socker/flowerpasta, MMF, Marsipan osv
Kniv
Ev Linjal ( om du vill få raka kanter och mäta, men går stt köra på fri hand!

1. Kavla SP tunn, skär ut en rektangel(min är 10x8cm) vikremsan på mitten

2. Börja snurra ihop remsan från ena änden.

3. När du rullat en liten bit gör du små veck eller volanger som du trycker fast runt.

4. Nyp slutligen ihop rosen i botten.

Kombinera gärna denna ros med små blad och andra blommor!




Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

Vad fina rosorna blev, kul att du lägger in steg-för-steg bilder, det gillar jag

2010-09-14 20:57:26
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Fröken M

Åh va mycke smaskigt !! Du har en fin blogg som inspirerar ! Just nu tävlar jag ut ett muffinsträd med valfria formar på min blogg. Kika in om du är sugen :)

2010-09-14 21:32:43
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!