Chokladtårta i mikron.

Jag måste bara dela med mig av ett recept som är juper enkelt, gott och perfekt om ugnen är trasig;P

Ingredienser:

1½ dl socker
2dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1½ msk kakao
75 g smör
3/4 dl vatten
2 små ägg ( eller 1 stort)
Gärna chokladströssel att garnera med!

Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Lägg matfettet i en låg form, tex en pajform, och smält det på full effekt, max 800W 2min. Häll i vattnet.
Vispa upp äggen lätt och rör ner dem i mjölblandningen tillsammans med fettet. Häll smeten i formen.
Grädda kakan på medeleffekt ca 8min. Den får gärna vara lite kladdig i mitten inuti. Strö chokladströsel över den varma kakan och garnnera gärna med färsk frukt och servera med lättvispad grädde.

(bilden är från google)



Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

Perfekt med en kaka som gör göra i mikron, det måste jag ta och testa

2010-10-26 06:38:30
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Tove

Den ser jättegod ut! Praktiskt med mikrokaka. :-) Nu har jag äntligen skrivit in receptet på chokladmoussetårtan som också du frågade om!

2010-10-27 14:38:36
URL: http://bakalitenkaka-tove.blogspot.com
Vendela

Måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2012-03-18 20:23:15
URL: http://hemförsäkringidag.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!