Anthon berg Salmiak!

Den första smaken ut är: Anthon Berg Salmiak.

"Jag är modig & har atittyd mörk premium choklad smaksatt med salmiak pulver och bitar av lakrits.
jag är en ny smak upplevesle för lakris älskare, jag vågar gå först och och visar vägen, jag skapar åsikter och tror på valfrihet & mångfald. Njut av en läcker kombination av smak & kännsla
."



Mitt Betyg:
Chokladen i sig är det aldrig något fel på när det kommer till Anthon Berg, men jag skulle vilja ha en lite "starkare" smak av just salt lakris. Men gillar man lakrits så älskar man denna, så är det bara.

Info:
"Anthon Bergs 100 grams -serie består av 9 smaker alla med Fairtrade märkning.
Fokus ligger på att vi på ett enkelt sätt (genom att välja Fairtrade) kan göra skillnad för kakaobönderna samt på chokladsmakens fyllighet dvs procenthalten på kakaon.
Anthon Bergs Fairtrade-kakor är till för dem som gärna utforskar mörk choklad. Chokladen har en fyllig ton, utan att vara skarp, och den ger en spännande och intensiv smakupplevelse.
Vi har nu 7st smaksatta kakor; Sea Salt, Chili/ Honey, Strawberry/Orange, Lingonberry, Raspberry/Blackberry, Salmiak/Lakrits & Mint/Cacao Crips. De två sista lanserades i oktober 2009 & har redan fångat många konsumenters intresse.
Vi har även 2st solida kakor; 72% & 81%.
Gå gärna in på vår tävlings site www.väljdinfavorit.se och få veta mer om dessa kakors personligheter - vilken är din favorit?
Genom användningen av Fairtrade-certifierade råvaror säkerställs att produkten lever upp till ett antal minimikrav i fråga om betalning, arbetsförhållanden, demokratisk utveckling och miljö. Först och främst får småbönder och plantagearbetare ett rimligt pris för sina varor. Arbetarna garanteras dessutom ordentliga arbetsförhållanden, och hänsyn tas även till deras arbetsmiljö.

Läs mer om Fairtrade etiketten här."

 

Klicka här för att se Anthon Bergs medverkan i Fairtrades reklamfilm.

 


Första Receptet kommer i morgon;)






Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

har också den chokladen här hemma i kökskåpet :-) , gillar lakrits så den chokladen är himla mumsig

2010-10-18 20:35:33
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
sandra

Lakrits är så himlans gott ihop med choklad. Min favvo är lakritssalmiak alt. plopp lakrits! Måste prova den här och se vilken som är bäst! Jag gillar helt klart mörk choklad mer än mjölkchoklad så...

2010-10-19 19:05:57
URL: http://sandraskok.blogspot.com
Lina

Vilken är nyast av de? Den med lingonsmak eller den med blåbär eller den med apelsin?<3

2010-12-02 22:54:08

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!