FISK!

Jag tänkte dela med mig av ett av mina absoluta favorit recept på en laxpaj, som både är gudomligt god och nyttig:)

Laxpaj med dinkelmjöl.

Ingredienser skal:

2,5dl dinkel mjöl
100g smör
100g keso

Fyllning:

200g rökt lax
2st ägg
2dl matgrädde
dill finklippt
kokt brocolli
Riven ost

 

Hacka samman alla ingredienserna till degen och pressa utt i en form, låt sedan vila i kylen i ca 1 timme. Grädda sedan skalet i 15min i 200grader. Låt svalna.

Koka broccolin och häll av vattnet, skär laxen i bitar, hacka dillen och fördela alltsammans över pajskalet. Blanda Grädde, ägg, ost pch krydda valfritt ( tex svartpeppar, salt & kayenepeppar) och häll allt över allt i pajskalet.

Grädda 25min 200grader och servera med sallad.

 

MMM sjukt god och saftig paj.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

Låter himla gott, har en liten utmaning till dig i min blogg http://cupcakesfluffan.blogspot.com/2010/11/utmanad-av-martenssons-kok.html

2010-11-14 17:24:40
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!