Chocolate Chip cookie Dough Cheesecake!

Idag bakadejag en liten kaka som jag tog med till jobbet. Detta Recept måste finslipas lite, men då alla mina kolegor verkligen älskade den så lägger jag upp det ändå!

Ingredienser:
Botten-
3,5dl digistive smulor
6msk smör
150g finhackad choklad

Cookie Dough-
100g smör
1dl farin socker
3msk socker
1 tsk vaniljsocker
2dl mjöl
1 nypa salt
2dl chokladdroppar(chocolate chips)

Fyllning-
300g philadelphia ost
0,5dl socker
1 ägg
1tsk vaniljsocker

Smörj en form(jag använde en "vanlig" pajform)

Börja med botten, smula kexen och smällt smöret, blanda väl med en gaffel. Låt det svalna lite innan du lägger i chokladen om du inte vill att chokladen skall smälta. Tryck ut massan i formen, Grädda i 175 grader i 6 min(jag missade detta moment med att grädda botten och det vart super ändå)

Vispa philadelphia osten och socker slät, Tillsätt ägg och vaniljsocker och vispa bara tills de blandat sig. Häll fyllningen i formen.

Börja sedan med coocie dough genom att vispa smör, båda sockren, salt och vaniljsocker slät. Sänk hastigheten på vispen och blanda i mjölet, vispa tills det blandats. Rör i chokladlinserna.
Ha sedan över cookie Dough:en i formen(smula över den eller med hjälp av en gaffel) jämt fördelat.
Grädda i 30-35 min tills kakan är fast i konsistensen. Låt svalna en stund, ringla sedan lite smällt choklad över. Låt svalna minst 1 timme. Har du brottom så ställ den i kylen!

Mmmm så god denna är, sött och syrligt bryter friskt av varandra!



Denna bild gör inte kakan rättvis. Men ville ej skära i den innan den skulle bjudas på. Så ta bilden x 10000000 så god är den:DD Du kommer inte bli besviken!!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!