Recept Gräddtoppar/bullar

Ingredienser:
4.5 dl Socker
0.75 dl Florsocker
1st äggvita
1,5 dl kallt vatten
1.5 msk gelatinpulver
1.5 dl kokhett vatten
400g Choklad (minst)
1 pkt AnthonBergs mintchokladkaka
1 pkt AnthonBergs Jordgubb & Apelsin chokladkaka
riven citronskal från 1 citron
Valfri pasta färg

Rör ut gelatin pulvret i de kokheta vattnet, Blanda med alla andra ingredienser i en bunke. Vispa i ca 30min (bakmaskin underlättar;)) Tryck ut cirklar av smörgåsrånen i valfri storlek. Dela smeten i 3 delar.
1 del Färgade jag bara med violet pastafärg från wilton.
1 del rev jag ner AnthonBergs mint chokladkaka i.
1 del Rev jag ned AnthonBergs Jordgubb & Apelsin chokladkaka och blandade sedan ner citronskalet plus gul pasta färg.

Spritsa sedan ut lagom mycket smet på varje rånrundel. Låt sedan stå svalt i minst 4 timmar. 
Smällt sedan chokladen över ett vattenbad och doppa sedan gräddtopparna i.

Vilka göra helt "naturella" Gräddbullar ta bort den rivna  chokladen och citronen:)

Smaka och njut:D

Se resultat!





Kommentarer
Lina

Hej, hur många bullar blir det ca? :)

2014-05-13 19:51:14

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!