Rice krisptreats!

JA har länge tänkt att testa detta fenomen till dekorationer men har helt enkelt inte fått ett tillfälle att använda detta ( önskar jag viste om detta för lääänge sedan då jag gjort många tunga dekorationer ) Men nu var det ugglor på schemat och då tog jag chansen!
Ingredienser:
2msk smör
70g marschmallows
7dl rice krispies
Smält smöret i en kastrull
Tillsätt marshmallowsen och låt smälta. Akta så att det inte bränns!
Häll då i rice kris och rör runt. Nu gäller det att forma medans den fortfarande är varm. Jag smörjde in mina händer i olja så gick det ännu lättare utan att det fastnar i händerna.
Detta räckte till dessa små ugglorna! OCh nu skall/kan man täcka dessa med smörkräm för att sedan täcka med SP. OCh du kan göra dessa låångt i förväg så länga dem inte skall ätas, vill du att de skall ätas så gör dem max några dagar innan!
Jag skippade smörkrämen och la direkt på då mina ugglor hade "fjädrar"
Söta va......Den lilla vart ju sötast=) Kommer använda mig utav detta många gånger framöver! Enkelt, billigt och snabbt!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!