Tårtbotten recept!

Jag testade detta receptet första gången i helgen, och UJUJUJ så underbara bottnar! När jag delade dem dagen efter så bara smattrade luftbubblorna. Den vart hög, luftig och jätte saftig och god! Nu ska jag bara utvecka detta vidare så jag får fram ett bra racept för olika storlekar!

Ingredienser:
5st ägg
3dl socker
3dl mjöl
1dl potatismjöl
1msk vaniljsocker
3tsk bakpulver
1dl hett vatten

Vispa ägg och socker riktigt vitt och pösigt. Blanda de torra ingredienserna och sikta dem ner i äggsmeten varvat med det varma vattnet. Rör försiktigt. Häll smeten i en smort och mjölad form, ca 22cm i diameter. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 55 min!


(denna tårtbotten recer sig rejält, så bakar du i en vanlig form så glöm inte att sätta smörpapper runt kanterna på formen, annars kommer den arr rinna över kanterna)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!