Snabba havre kakor!

Här kommer ett recept på super snabba, billiga och super goda havre kakor. Som man kan variera i oändlighet!

3½dl havregryn
1½dl socker
150 g smör

Smällt smöret. Blanda havregrym och sockret och häll sedan det smälta smöret över! Rör om väl och klicka ut i formar. Grädda sedan i 175grader i ca 10min.

Nu är det bara fantasin som sätter stopp. Jag blandade i cocos i några. Rev choklad över några och i några blandade jag i blåbärs mix från exotic snacks. Chokladen vart helt gudomliga:D






De underbara formarna är från siluett!







Om du som privat person köpa Siluett of swedens underbara formar så finns dom hos bla KlaraFärdiga....En underbar lite webbshop för oss baktokiga:D


Kommentarer
Kajsa

Eftersom "kaksmeten" låter som en nougatkaka jag brukar göra kan jag tipsa om nougat på oxå. Denna brukar jag använda: http://www.alltomkladdkaka.se/images/odense-nougat.jpg

2010-04-19 18:13:12
URL: http://kajsasundin.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!