Bageriets bästa Bake of challenge

Jag är som sagt en av 20 bloggar som vart som sagt utmanad i  ”Bageriets bästa bake off challange” och självklart måste jag ta utmaningen! Jag är ett riktigt kak monster och oftast inte sugen på godis utan just KAKOR. Så detta blir mitt första bidrag:)

Jordnötskakor:

Ingredienser:

2½dl jordnötssmör
2½dl ljust muscovasocker
100g mjukt smör
3½dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1st ägg
1 dl hackade salta jordnötter
Smält mörk choklad

Sätt ugnen på 180grader.
Rör ihop smöret, jordnötssmöret och sockret. Tillsätt sedan ägget. Blanda mjölet med bakpulvret och sikta ner lite i taget.Knåda degen och linda in den i plast och låt vila i kylen i 30min.
Ta sedan ut degen och gör små kaker i valfriform. Jag gjorde så bollar som jag tröck till med en gaffel. Grädda sedan i 10-15min.
Ringla gärna lite smällt choklad över och strö på det hackade salta jordnötterna! MUMMA

 





Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

Ja det är kul att vi valde att baka så lika kakor :-)

2011-09-20 20:33:18
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postadress Torslandastadress Torslanda

Ser goda ut! Kul med all inspiration från tävlingsdeltagarna!


Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!