Kungsörnens Cupcake!

Jag fick äran att testa Kungsörnens cupcake mix! Och dessa har jag exprementerat med de sensate dagarna och nu tänkte jag presentera detta för er och mina åsikter mm!
Varje pörpakning innehåller:
1 paket formar
1 påse strössel
2 st påsar m pulver
Och du tillsätter 1dl vatten i påse 1 ( smeten ) Och 50g smör m påse 2 ( frosting )
Så med andra ord du får allt du behöver för att göra cupcakes.
Mina +
- Snabbt och enkelt (perfect för en stressad småbarns mamma eller pappa)
- Jättefint strössel och gott, detta borde de sälja separat i större förpakning, jag hade köpt det!
- Att man fick formar & strössel med
- Bra smak på choklad varianten
- Saftiga o reser sig fint!
- Stadiga och fina formar

Mina -
- Det blir ju automatiskt mer e-ämnen, tillsatser och konserverings medel mm
- Det borde innehålla en sprits oxå, en billig engångs så även icke bakfantaster kan spritsa:)
- Alldeles föär lite frosting, om jag skulle spritsa som vanligt så räcker den till ca 3st
- Det finns en viss bismak av kemiskt i dess tycker jag, om du tillsätter en egen smak (tex vitchoklad lr kokos blir smaken bättre.
- Jordgubbsfrostingen smakade verkligen inte gott, kemisktsocker m någon form av jordgubb ( chokladen var mycket bättre)

Ja det var mina åsikter, hatar man att baka är dessa perfekt att slänga ihop och få en doft av nybakat i huset ( jag rekomenderar chokladen ). Vill du baka med barnen och lägga krutet på dekorationen så kör dessa men gör egen frosting och köp massa strössel och gå CRAZY på dekorationerna! Ja kommer dock baka mina själva och detta är inget jag skulle bjuda på för att "impa" på mina gäster!

Men här kommer mina versioner av kungsörnens Cupcake´s mix



La vitchoklad och kokos i chokladcuppisarna


En rolig och effekfull sak man kan göra är att hälla strösslet i smeten ist för att lägga det på frostingen, roligt att överaska den som äter med lite färgglada prickar! Som sagt älskar detta strössel.



Här färgade jag jordgubbsfrostingen orange då de faktiskt har varit halloween. Och ett till tips, är du händig, har en skrivare, bra fantasi, tandpetare, lim & sax så kan du lätt skapa dina egna cupcake dekorationer. Dessa är dock från Wilton och är från Scrapproom.se






Även här har jag använt mig utav cupcake toppers i papper, dessa från Celebrations.se ´s "cupcakes and tea" collection.

Ja detta var vad jag ville erbuja er mina läsare, lite ideer, tips, råd och mina åsikter om Kungsörnens cupcake mix, kolla gärna in på deras FB sida, tävlingar, diskussioner och annat skoj!





Kommentarer
Sugar Mania

Grattis till vinsten!!!!Hoppas du bakar så det sprakar nu. ler

2011-11-14 13:11:00
URL: http://sugarmanias.blogg.se/
Camilla

Grattis till vinsten säger jag med, bra bakat!! :D

2011-11-15 12:18:33
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
KiwiBerries

roligt att läsa ditt inlägg och vad du tyckte om dessa cupcakes. har själv testat choklad två gånger o älskar dem. men har ett paket jordgubb hemma men nu blir jag tveksam.. jag gillar inte jordgubbssmak egentligen om den inte är äkta, och du verkade ju inte gilla den alls. har du något tips på hur jag kan fixa den eller göra min helt egna kanske är bättre?

2012-02-25 08:26:40
URL: http://kiwiberries.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!