Chokladpaj!

Denna Devilscake bakade jag till svärmor i måndags mycket mäktig och gillar du inte mörkchoklad så bör du byta ut det mot ljusare choklad så denna blir väldigt mörk! Dock älskar jag den! Hittade original receptet hos Mirabellcupcake men jag har gjort om det lite då jag helt enkelt inte hade det som behövdes hemmaD:D
Ingredienser "kakan"
250 g mörkchoklad av god kvalité
250g smör
4ägg
1½dl florsocker
2dl Choklad florsocker
2dl vetemjöl
3msk hallon pure
Ingredienser Topping

½dl socker
½dl grädde
100 g hackad mörk choklad av god kvalité
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret & häll över chokladen så den smälter. Vispa ihog ägg & florsocker luftigt.
Tillsätt chokladsmeten & rör ner mjölet. Tillsätt purén & häll därefter smeten i en form ca. 24 cm i diameter. Grädda kakan ca. 20 minuter, kakan ska inte vara helt genombakad.
Smält sockret i en kastrull & häll över grädden. Låt koka ihop till en kolasås någon minut. Häll kolan över chokladen & rör ihop till en slät kräm. Bred ut toppingen på den avsvalnade kakan. Jag rev sedan vitchoklad över!
Servera med lättvispad grädde eller glass!

Kommentarer
Martina

Vad god den ser ut :)

2011-11-18 17:16:31
URL: http://www.sockerflinga.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!