Praliner och Decomax!

Igår gjorde jag mina första praliner ( och skall göra mer i dag ) och då fick jag chansen att testa lite nya saker här hemma:D Jag tänkte ge min nya Decomax från Mikadesign en chans, jag hade höga förväntningar men var berädd på att dem kanske var FÖR höga. Men Icke, den var super smidig att fylla praliner och göra pralinskal med, testade även spritsa lite texter och figurer med den och den var toppen ( kommer i ett annat inlägg ) men rekomenderar den starkt iaf, så kladd fritt att spritsa choklad, ikväll skall ja testa lite större spritsningar=)


Jag har en rosa fin=) Och man får 6st tyllar till!



Jag gjorde skal av mörkchoklad från och candymelts, sedan fyllde jag dem med kokos/vitchoklad fyllning. Jag använde mig utav dessa helt underbara sugrör i hårdplast från Celebrations, delade dem i mitten, älskar att de är både vita/röda och genomskinliga, kommer använda dessa mycket i jul!



Och resultatet vart inte 100% men jag är mycket nöjd med tanke på att det var mina första praliner jag gjort så är jag mycket nöjd:) Var mycket roligt att göra, så kommer bli många praliner iår:D



Söta och juliga va=) Jag har använt mig utav cupcake formen från Style and funstuff och den var suuper bra och chokladen ramlade ut såå lätt=)



Testade även gjuta praliner i min Madeleine form!



Resultatet vart perfect:D Inte lika lätta att få ut men ändå fantastiska, fyllda med mintcreme!











Kommentarer
Simone

åh va fint de blev med madeleine formarna..lite avis

skulle göra saffransockerkaka i dem lätt om ja hade

2011-12-11 11:55:07
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
sabina

vad fina!!



wow vet inte vad jag ska säga...

så fina kort..

vad använder du för kamera o program?

Kolla gärna mina tårtor och bakelser www.mammahjarta.blogg.se

2011-12-14 20:40:13
URL: http://mammahjarta.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!