Banan & Kola paj!

GUD så underbar denna paj är, söt och sliskig, men grädden och bananen tar den till andra nivåer MUMMS! Min svärmor älskade denna! Vet ej vart jag hittade grundreceptet men jag ändrade lite då pajbotten inte höll ihop som jag velade!

Ingrdienser:
200g digistive kex
100g smält smör

3st banander
1burk kokad kondenserad mjölk
2dl grädde
lite riven mörkchoklad eller pudrad kakao


Koka den kondencerade mjölken ( hela burken oöppnad, ta bara bort ettiketten ) i vatten i ca 2 timmar, burken måste vara täkt av vatten hela tiden ( ju kortare du kokar desto lösare "kola" och längre desto hårdare )

Sätt ugnen på 200grader
Smält smöret och mixa digistive kexen och blanda med smöret, tryck ut i en pajform med avtagbara kanter. Grädda i 10min.

Då mjölken kokat klart låt den svalna men inte bli hård. Bre sedan ut kolan på bottnen. Skriva bananerna och lägg på och vispa grädden och bre/spritsa ut överst.
Riv lite mörkchoklad över eller pudra på kakaon

NJUT!
Den är ännu godare dagen efter så kan med fördel göras dagen innan!


Kommentarer
Therese

åh vad den såg god ut, måste testa den nåt tag! :)

2011-08-24 21:11:26
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Ann

Hej, vilken bra blogg du har!



När man ska koka den kondenserade mjölken, ska den verkligen KOKA i två timmar eller ska det mer sjuda?



Mycket tacksam för svar :)

2012-06-19 23:50:15

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!