Annanas paj!

Bjöd jobbet på eb av mina favorit pajer, denna är helt underbar, enkel, fräsch så testa vettja!

Ingredienser:

Deg:
150g smör
1dl socker
3dl mjöl
1tsk bakpulver
Fyllning:
1st ägg
2dl lätt cremfraiche(eller vanlig)
1dl socker
1tsk vaniljsocker
500g avrunnen krossad annanas

Blanda samman smör, socker, mjöl, bakpulver till en jämn deg(gärna med en matberedare) Tryck ut degen i en pajform, ca 24cm i diameter.
Rör ihop ägg, creme fraiche, socker och vaniljsocker. Blanda sedan ner den avrunna annanasen. Häll i fyllningen i pajskalet.
Grädda u 175grader i ca 40min i mitten av ugnen i ca 40min.

Jag tröck ut min deg i små formar från Kalasform så jag fick portions pajer!



Använde mig utav "bullformarna" från Kalasform, perfekta!







En snabb dekoration bara;)



Super söta formar från Kalsaform( alla på jobbet vart helt förälskad i dom)




Kommentarer
Lovisa

Smart å göra dom i bullformar !!

2010-09-18 00:08:47
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!