100cukcakes & 3st tårtor senare!

Japp det är anledningen till att bloggen bla blivit lidande:(

Jag hade som sagt en beställning på detta till den 17:e(idag) då det är Prematurdagen. Det var 100 st cupcake till ett företag ochh 3st tårtor till sjukhuset. Jätte spännande och jag har sett fram meot detta! Dock har jag känns mig mycket trött o hängig så jag sköt allt detta framför mig!

Så igår(tisdag) tog jag tag i allt i tro om att det skulle vara klart på torsdag, vilket jag var HELT hundra på var den 17:e. Ack så fel jag hade.

Jag började igår med dekorationen tilll alla cupcaksen, som skulle vara prematurbandet, var struligare än jag trodde då det var svårt att få det 2 färgat. Men efter 73st så lessnade jag och en rygg som mördade mig bestämmde jag mig för att göra resten i dag(då jag som sagt trodde det skulle levereras i morgon).
När jag skulle åka o handla allt igår så hade bilden dessutom lagt av, och på detta skulle jag dessutom köra ut hela beställningen på torsdagen (läs onsdag) Men jag fixade skjuss till affären, och skulle äeven lösa skjussen på torsdagen.

Jag sov himla skönt denn natten, vakna av att mobilen ringde halv 9 och de ville hämta tårtorna........SHIT vilket datum är det?:O.....jo den 17e=Onsdag = leverans!

För att göra denna histora lite kortare, efter att ha gräddat 100st cupcakes, dekorerat alla, gjort 28dekorationer till, fixat 3st tårtor plus dekoration, upptäkt att alla mina tårtkartonger & tårtbrickor är slut, även fixat hämtning av allt, vi säger CA 5timmar. Är jag nu värd att sova igen HAHA. SHIT har aldrig jobbat så for i hela mitt liv, och dessutom fått så bra resultat som det vart!


Angelica: Jag behövde inte veta hur jag bäst förvarade cupcaksen då jag aldrig ens hann det;P Men chokladfrostingen vart super god & uppskattad. Så ett jätte tack till dig!





Kommentarer
Linda - Cupcakefluffan

Jisses vilken dag, tur att du hann bli klar i tid, inget jag skulle vilja uppleva själv, nu är du allt värd att ta igen dig ordentligt

2010-11-17 21:02:23
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!