Ideér!

Gud jag har så mycket ideer och vill baka så mycket, men. Det finns alltid ett men. Har man inga beställningar för tillfället så kan jag inte få ut min kretavitet på samma sätt. Jag kämpar med vikten och baka en massa och att inte ha någon som äter upp det funkar ej, att jag dessutom har en MYCKET svår månad ekonomiskt gör det inte enklare att baka! Man får prioritera lite annorlunfa tyvär!

Men på lördag skall jag baka och göra en pasta figur, så jag får hålla ut och ni oxå. Det kommer recept och bilder så fort som.


Men som jag skrev tidigare har jag enorm ångest ang vad jag ska ta med att bjuda på på lördag. Så här kommer lite olika tankar!

Marängtårta med lemoncurd och grädde m hallon.  Blandningen av sött,segt,syrligt,knaprigt....ja ni fattar:)



Eller så tänkte jag göra en lite omvänd tårta! Ta en av mina större pappersformar och sedan varva med tårtbotten, chokladmousse, hallon mousse (kankse någon mer mouse) och grädde och sesan täcka med SP Man får ju " gräva" ut sin tårtbit så att säga;)

Chokladmousse tårta (vem älskar inte choklad;)



Cheesecake min sambos favorit:)



Kolapaj: Har aldrig ätit men har hört att det ska smaka bra!




Ja där ser ni lite av mina tankar. Vad skulle du vilja bli bjuden på?! Säg din åsikt det hjälper! Har du andra ideér är jag öppen för förslag. (dock ingen smulpaj, hur gott det än må vara;P..)







 

 


Kommentarer
Loppan

Jag tycker cheescaken ser väldigt god och vårig ut! Den skulle nog folk uppskatta!! (Dock inte jag, för jag gillar inte cheescake, haha, bra då att jag föreslog den... Men den SER god ut! Sen kan jag väl iofs inte äta den iom laktosen). Kör på den!

2010-03-31 11:14:39
URL: http://loppish.blogg.se/
Jenny

Då skulle jag säga en cheesckae, en citroncheescake kanske. Super gott och fräscht!

2010-03-31 11:36:31
URL: http://remesbageri.blogspot.com
Frida H

CHEESECAKE!!!!

2010-03-31 12:47:17
URL: http://livingdeluxe.blogg.se/
alex

Hallo! om jag ska välja så såg cheesecaken godast ut men då gillar jag inte choklad sådär jättemycket. Men - har du inget recept på nåt sånt där gott man kan ha som efterrätt som är lite mer fruktigt och kanske inte så sött. Jag är ju tvärtom alla och gillar inte efterrätter så mycket förutom pannacotta men då är det ju sylt och frukt. det gillar jag och grädde! =) puss och kram på dej

2010-03-31 20:40:29
alex

nä gud, glömde ju marängtårtan. absolut den mumsigaste

2010-03-31 20:41:44

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!