Enkel Kladdkaka!

Här kommer receptet på den första kladdkakan jag lärde mig (kankse första receptet jag följde helt själv, förutom chokladbollar, då jag var mindre)
Går snabbt och är super god, går även enkalt att variera med tex hackad choklad eller lite kokos i!

Ingredienser:
100g smör
2st ägg
3dl socker
2dl vetemjöl
3msk kakao
1msk vaniljsocker

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och blanda mjöl,vaniljsocker och kakao i en bunke. Häll ner blandningen i äggsmeten och vänd rund. Vänd sedan ner det smälta smöret och rör väl.
Häll i en bröad form och grädda i 175 grader i 15-20min.
Servera med vaniljglass eller grädde.


Kommentarer
Jessica

En enkel kladdkaka är aldrig fel, tänk så mycket njutning för så lite jobb =).

2010-03-18 15:03:03
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!