Varm chokladpudding med smak av Mango & Pink grape fruit.





Varm chokladpudding med smak av Mango & Pink grape fruit.
Ingredienser 6personer:

140g smör
140g Anthonberg Mango & Pink Grape Fruit
1dl socker
3st ägg
3st ägg gulor
25g polenta
1msk mjöl
Smör & Kakao till formarna

Smörj 6 små formar med smör och strö kakao i.

Smält smör och chokladen på svag värme. Vispa socker, äggen och äggulorna tills de blir vita och fluffiga ca 5min. Häll sakta ner chokladsmeten, lit i taget medan du rör om. Blanda polentan och mjölet och tillsätt sedan i chokladsmeten.

Fyll halva formarna med chokladsmet. Baka i ugnen i 160grader i ca 14min tills puddingen fått en fast topp och lös inuti. Lossa kanterna och stjälp upp. Servera gärna med vaniljglass.




Jag bakade i mina formar från Siluett:







Kommentarer
Linda

Varm chokladpuddning har jag aldrig testat, men det låter gott

2010-07-16 07:52:50
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!